Rahmé Nikola bogaras napjai

2007-01-10

Latipalpis plasoni (Reitter, 1888)

Az a helyzet, hogy már nagyon várom, hogy keljen valami a fáimból, tegnap ismét türelmetlenül kibontottam egy Szíriából származó tölgyágat, amire azt gondoltam, hogy tavaly megfőztem a hőségben. Akkor két napig állt az autó a napon, s a csomagtartóban a fák. Amikor felhoztam a ládát a fákkal, sugárzott, mint egy kályha. Na, gondoltam, ezt jól elintéztem! Erre a tegnap meghasogatott fában egy teljesen ép és élő Anthaxia (Cratomerus) sponsa volt a bábkamrájában! Persze olyan ügyetlenül sikerült a fát meghasítani, hogy a véső pont az állatot érte. Szerencsére találtam még egy eltömött röplyukat, amit már nem bántottam. Amit még várok a fákból, az a török gyűjtésből származó komlógyertyánból (Osrtya carpinifolia) fog jönni: a Latipalpis plasoni. Álljon itt emlékezésre két kis klip, amik tavaly készültek erről a fajról:





No comments:

Post a Comment